1923-2005
Brněnský architekt, výtvarník v Ústředí lidové umělecké tvorby (1951-55), návrhář ve Vývoji nábytkářského průmyslu v Brně (1955-66). Navrhoval kuchyňský i skříňový sektorový nábytek jakožto i čalouněný sedací nábytek. Po roce 1966 působil na volné noze – projektoval interiéry kin (např. kino Scala), obřadních síní a dalších veřejných prostor nejen v Brně, ale na území celého Československa.
Mezi jeho nejznámější návrhy patří montážní nábytek Monti 100, tzv. montisektor, který vnesl do nábytkové tvorby nový princip – nábytek byl sestavován montážním způsobem z jednotlivých dílců (u klasického sektoru byly jednotlivé kusy jen skládány na sebe a vedle sebe). Byl navržen v roce 1956 ve VNP a od roku 1959 byl vyráběn v n. p. UP závody Rousínov. Monti 100 měl dvacet pět základních typizovaných dílců a řadu doplňkových a montážních součástek, z nichž bylo možné sestavit jednotlivé skříňky i kompletní sestavy.
Typickými představiteli poválečného období jsou křesla 6950 s charakteristickými područkami, model 6971 s volným čalouněním na nosných popruzích nebo typ 6951 často zaměňován za Halabalova křesla se zlidovělým označením “céčka”.
Jeho návrhy byly vyráběny různými výrobci, verze upravené pro sériovou výrobu (Antonínem Šumanem) v národním podniku TON však patřily k nejrozšířenějším.
Barvy, které používám, jsou šetrné jak k životnímu prostředí, tak i k dětem a dospělým.
Všechny použité materiály jsou také vhodné pro přímý styk s potravinami.
Veškeré fotografie na webových stránkách jsou skutečné realizace.